lördag 30 augusti 2008

Kvalitetskontroll för spel?

Efter att ha läst denna artikel fick jag en väldigt intressant idé.
Tänk om spelutvecklare likt musiker skulle ha en riktigt bra producent som verkligen pressade dom till att göra sitt yttersta?

T.ex. när jag satt o läste The Dirt så berättade Motley Crüe om när dom spelade in Dr. Feelgood, det var första gången som dom hade en riktigt bra producent som pressade dom till att prestera sitt absolut bästa! Visst det tog säkert mycket längre tid än om dom bara hade fått spela in sin skiva o varit nöjda men slutresultatet blev ju säkert så mycket bättre också!

Det är kanske det som behövs med dagens spelindustri? Många spel verkar ju faktiskt jättehäftiga o sen visar det sig att man köpt en kalkon i skivform, det är ju inte så lyckat. Då borde det finnas en person som säger t.ex. den här funktionen i spelet är värdelös och dålig, den fungerar helt enkelt inte, hitta på något bättre!
Kvalitén på spel i allmänhet skulle höjas och jag tror de flesta spel skulle bli mycket mer nyskapande och framförallt bättre/roligare.

Jag undrar hur många spelutvecklare det är som kanske redan arbetar utifrån ett liknande koncept? Jag kan inte föreställa mig att det finns några som helst nackdelar(förutsatt att "producenten" är en bra sådan), visst någon som har hittat på en jättefrän idé till ett spel(enligt honom) kanske inte får sin vilja igenom men då var det förmodligen ingen bra idé från första början heller...:)

Det var mina tankar om det iallafall.

Förövrigt fungerar min PS3a skitbra! ska få in linux på den ordentligt bara:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det låter ju faktiskt som en lysande idé nu när jag läst igenom det. Och ang. Dr. Feelgood, det är ju deras bästa skiva. :)